Globus-pong

El pong és un dels primers videojocs que és va crear. Aquesta és una versió per a un sol jugador en la que hem substituït la piloteta per un globus. 


Mou la paleta amb els cursors
Veure aquest projecte a la Web de l'Scratch


Necessitaràs 
Per a la versió més bàsica del joc només necessitaràs dues animacions i un escenari:
  • La pala portarà el moviment 
  • El globus, que tindrà dos vestits: inflat i esclatat. Portarà un sensor per rebotar en tocar la pala i un altre per esclatar en tocar les punxes.
  • L'escenari amb punxes. El color de les punxes serà el que farà esclatar el globus, utilitzant condicionals.
Programa per al globus
El moviment de descens inicial del globus el generem amb un nombre a l'atzar, ja que si el definíssim amb apunta en direcció avall, el globus baixaria sempre recte, i el joc resultaria molt avorrit. També introduïm una mica més d'atzar en fer rebotar el globus: als 180 graus, que seria un rebot perfecte, hi afegim una mica d'efecte.

Utilitzem dos tipus diferents de sensors de contacte: Tocant animació, per saber quan el globus toca la pala i fer-lo rebotar, i Tocant color... per saber quan ha arribat a terra i fer esclatar el globus.



Què més puc fer?
  • Afegeix efectes de so al programa o música de fons
  • Millora els gràfics de les animacions, de l'escenari...
  • Afegeix un comptador de temps o un comptador de vides, definint una variable.

76 comentaris:

Anònim ha dit...

Pau:
Sóc la Júlia López de 5èB i he triat aquest joc perquè crec que és el joc amb el que tinc més idees i amb el que podré crear el millor joc.

Anònim ha dit...

Hola sòc l'Arnau Torrent Solà de 5èB i trobo el joc molt original

Anònim ha dit...

Sóc la Carla de 5b he triat aquest joc perque el trobo divertit!

Anònim ha dit...

Hola, sóc la Mireia Jurado de 5è B i escullo el Globus-Pong per que em sembla que amb uns quants detalls estarà molt bé.

Anònim ha dit...

Jo, Marc Armengol, faré el joc de Globus-Pong. Faig aquest joc perque em sembla molt divertit encara que canviaré algunes coses, com ara el fons...

Marc Armengol 5èB

Anònim ha dit...

Hola sóc la Clàudia Ferrero de 5è C i he triat aquest joc perquè torobo que és un joc molt original per molt que canviaré alguna cosa.

Anònim ha dit...

josep oliveras i e triat globus pong

Anònim ha dit...

soc en xavi de 5eC per k m'agrada molt

Anònim ha dit...

em dic mireia ortega i m'agrada perque em sembla el mes divertid

Anònim ha dit...

ola em dic josep oliveras i escollit globus pong
perque es el que més m´agrada

Anònim ha dit...

Sóc el NIL de 5èD i trio aquest joc perque crec
que es el que satisfa mes els meus gustos

Anònim ha dit...

hola soc en daniel bayona jo vui fer un jocde f1 molt divertit

Anònim ha dit...

Hola, bull crearme el joc d'enganxines perque el molt creatiu i ho fare de animalons.

Anònim ha dit...

ola soc la Fatou de 5éB i m'han agradat aquest jocs i...
el que m'ha agradat mes es el labarint. adeu

Anònim ha dit...

Hola, soc en Serigne sylla diop de 5èbi aquets joc el trio perque m'agrada molt i he jugat a jocs semblants aquests.

Anònim ha dit...

Hola soc l'Emma de 5èB i bull fer el laberint les meves ideas són: una ballerina que ha de atrapar a la seva mascota que és un creanc i cuan el va a agafar el crancla mossaga.

Anònim ha dit...

hola sóc en pol de 5èB, ami m'agrada molt aquest joc perque he jugat a jocs semblats aquest.

Anònim ha dit...

Hola soc l'Àlex i he triat aquest joc perque es molt divertit, i el fare amb el messi i sera messi pong

Anònim ha dit...

HOLA!!!!!!!!!!Em dic Cédric Córdoba i sóc de la classe de 5èB. He triat el joc de globus pong perquè es el que mes satisfà els meus gustos.
Els canvis que vui fer es en ves d'un globus una pilota de basquet i la barra aquella que sigui unaraqueta de ping-pong.

Anònim ha dit...

hola sóc l'Anna de 5èB i m'agrada molt aquest joc.Per això l'he triat però no faré el joc amb aquesta idea.Molt bé!

Anònim ha dit...

Hola sóc la Clàudia Maymó de 5èB.
Trio aquest joc perquè el trobo divertit i vui crear un joc com aquest per quest motiu.

Anònim ha dit...

Hola...
Sóc l'Anna i jo fare un joc semblant.
Pero el fare de un estic diferrent.. Jo el fare amb diferents sons.
Jo trobo que esta molt bé.

Anònim ha dit...

Hola sóc l'anna.
Trobo que aquest joc està molt ben pensat i per aixó jo en faré un de semblant peró amb música

Anònim ha dit...

Hola, sóc en David Pou de 5èC i triaré el globus pong perqè és molt original i m'agrada molt

Anònim ha dit...

Hola !!


Soc el david dominguez de 5èc i fare el joc del globus-pong perque es molt divertit!!!

Anònim ha dit...

Hola soc l'Oriol de 5c creo el joc de globos pong perque m'agrada aquets tipos de jocs

Anònim ha dit...

Hola sóc la Núri sala de 5éC i fare un joc de basquet perque magrada molt.
El joc anira de ficar la pilota de basquet a la cistella, pero si et cau al terra es patara i tindras que cumensar de nou.
Espero queus agradi.

Anònim ha dit...

HOla soc el Àlex de 5èA jo e triat aquest joc perquè m'agradaria que fos una pala de ping pong.

Anònim ha dit...

Hola soc en Jordi m'ha agradat molt aquest joc així que he decidit de fer-lo però es clar canviant el tema, els personatges, el fons, etc.

Anònim ha dit...

Hola,
soc el joaquim de 5èA,jo he triat aquest jo perque m'ha dona unes ideas molt xules pero jo, cambiaria el pal per unes mans i i el globo per una pilota de basquet adeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

JOEL ha dit...

Hola sóc en Joel de 5èD he triat aquest joc per que m'agrda jugar a ping pong però cambiaria la barra per unes mans i el globlos per una pilota de basquet.

Anònim ha dit...

hola soc de 5éD he triat aquest joc perque m'agrada molt la resistencia.

Anònim ha dit...

Hola,
sóc la Georgina Viu de 5èD, jo he triat aquest joc pequè m'agrada la idea.Però, jo li posaria un fons xulo.

José Fernández ha dit...

Molt guay!!!

Anònim ha dit...

Hola nois i noies sóc la Clàudia Maymó Rodríguez de 5èB i ja he creat el meu elefant pong aquí hus donc l'adresa és molt guai!!!!!!!!
http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/1874635

Anònim ha dit...

Hola nois i noies! Jo he triat el Globus-Pong perquè m'agrada molt aquest jocs de ''plataformes''.

Anònim ha dit...

Hola! Jo he triat el globus pong perquè m'encanta molt aquest joc!

Anònim ha dit...

Tinc ganes de crear un joc tan divertit com aquest!
Espero que em quedi molt bé i que a vosaltres també!

SORT!
:D

Anònim ha dit...

Hola nois i noies sóc la Leslie Nataly Valdez de 5éA i magradaria crea un joc com el globus pong

Anònim ha dit...

Hola sóc l'Alba Roma i vaig a 5éB, he triat aquest joc perque crec que és el més dibertit i entretingut.

Anònim ha dit...

Hola sóc en Joan Rovira i vaig a 5èB, he triat aquest joc perque crec que pot ser molt divertit i entratiingut.

Anònim ha dit...

Aquest joc és molt divertit!!!
És el millor de tots!!!
:P

Sergi ha dit...

hola, sóc el sergi de 5éB i m'ha agradat molt aquest joc XD XD XD :) :P

Anònim ha dit...

Hola, jo he triat aquest joc perquè el m'ha agradat molt i em sembla bastant divertit.

Anònim ha dit...

Hola jo he triat aquest joc perquè es molt divertit

Anònim ha dit...

Hola, soc l'Álex Ávila de 5èB i m'agrada molt el joc de el globus-pong.

Anònim ha dit...

hola soc la Marina Ventura de 5èB i e triat aquest joc perque es molt guai

Anònim ha dit...

Hola soc la Sofía Salamanca i soc de 5èB m'agradat molt aquet joc perquè es divertid i guai.

Anònim ha dit...

hola socn la júlia martori i jo he triat aquest joc perque es entratingut.

Anònim ha dit...

Hola nens i nenes sóc la Noa Frias i vaig a 5èB he triat aquest joc perque crec que es molt guay.

Anònim ha dit...

Hola, sóc la Marina Falcó i he triat aquest joc per què m'agrada molt, em sembla molt divertit i crec que a vosaltres també us agradarà!!

Anònim ha dit...

Hola sóc la Paula, faig aquest joc perquè m'agrada molt, però faré alguns canvis.

Anònim ha dit...

Hola, sóc la Clara vull fer el globus-pong amb una flor i una abella.

Anònim ha dit...

Hola, sóc l'Àngels vull fer el globus-pong amb un nen que li dona cops a la pilota

Anònim ha dit...

Hola, sóc la Ingrid puig de 5èC i he triat aquest joc perque m'agrada molt i sembla molt divertit

Anònim ha dit...

m' agrada mol jo u fare amb una cosa difaren

Anònim ha dit...

hola, jo soc la laia jové de 5èD he triat aquest joc perque crec que és molt divertit i perque vull crear aquest joc pero encara més divertit.
adeuuuuuu!!!!!!!!!1

Anònim ha dit...

Hola sóc la Sònia de 5èD i em fa molta gràcia fer aquest joc!

es super!

espero que hi jugueu...!

Anònim ha dit...

HOLA soc la maria que va a 5èD he triat aquest joc pareque el trobo dibertit

Anònim ha dit...

Hola soc l'Alba Rodriguez i he triat aquest joc perquè el trobo molt divertit i xulo!

Anònim ha dit...

hola aqui teniu el meu joc:
http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/2618781

Anònim ha dit...

Hola aquest es el meu joc espero que hos agradi:

http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/2607943

Anònim ha dit...

Jo faré el globus-pong i el modificaré cambian el globús per una pilota de basquet i posare una canasta

Anònim ha dit...

Jo faré el Globus-Pong amb una pilota de futbol

Anònim ha dit...

a mi m'agrada molt aquest jo i parxo el fare

Anònim ha dit...

Hola soc l'Adrian de 5D i he triat aquest joc per que m'agrada molt.

Anònim ha dit...

Jo creare globus-pong i modificarè alguns espectes.

Anònim ha dit...

Jo fare el globus-pong i el modificaré canviant el globus per un pou de l'aplicacció. Esperó que em surti molt bé. Després tocara amb un plat.

Anònim ha dit...

Jo faré el globus-pong i el globus serà un pou de l'aplicació, i posare un plat per que reboti.

Anònim ha dit...

Hola soc la Núria, jo ho fare perque m'agradat molt aquest joc.
El fare de padel amb una raqueta i una pilota.

Anònim ha dit...

Hola sóc la Júlia, jo ho fare però amb una raqueta de padel i una pilota.

Anònim ha dit...

Jo faré un ''Dolar-pong'' amb un dollar en el lloc del globus ha ha ha !!

Anònim ha dit...

Jo faré aquest joc perque m'agreda quan els globos es reventen.

Anònim ha dit...

Faré el joc de globus-pong parquè m' intaresa

Anònim ha dit...

jo le fet de maincraft el que vota

Anònim ha dit...

Hola jo faré el globus-pong, i en comptes d'un globús faré un HIPOMAN, epero que us agradi!!!