Pica el Tió!

El Tió és un dels personatges més simpàtics del Nadal! Si el cuideu i l'alimenteu molt bé, ens caga regals i llaminadures. A què espereu per a dedicar-li un joc! 

Aquest és un joc creat a partir d'una plantilla que tens aquí.

El Joc



Veure el joc a la web d'Scratch

El Vídeo



Com es fa? 

Aquí teniu el blocs del joc complet, però millor que l'aneu fent seguint el vídeo! Així entendreu què fa cada bloc i perquè els organitzem així. 


El marcador

Segurament és la primera vegada que treballes amb un marcador. Els marcadors són una variable, molt senzilla de gestionar: la posem a 0 a l'inici del joc i l'augmentem en 1 cada cop que es pica el Tió.



Què més puc fer?

  • Crea un missatge nadalenc al principi del joc.
  • Afegeix altres sons, o una nadala com a música de fons. 
  • Ara que saps fer un marcador, t'atreveixes amb un comptador de temps? A la secció de variables en tenim explicat un de ben senzill.
  • Pots afegir un efecte neu, passant el personatge floc de neu a la motxilla i integrant-lo al teu projecte.
Aquí tens un exemple de joc més complert:



Veure el joc a la web d'Scratch


Notes metodològiques

Aquest projecte està pensat per a alumnes que ja han fet abans un primer acostament a l'Scratch. Deixeu que vegin el vídeo i vagin provant de recrear el joc.
  • Deixeu que les noies i nois juguin dos o tres minuts amb el joc. perquè els sigui fàcil entendre després el funcionament dels diferents blocs.
  • Visualitzeu tots junts el vídeo (10 minuts). Podeu aturar-lo si algun alumne té alguna pregunta.
  • Deixeu al projector els blocs ben visibles, i feu notar als alumnes que han de parar atenció als colors dels diferents blocs. Això els ajudarà a localitzar el bloc correcte. 
  • Passeu als alumnes la plantilla del joc: https://scratch.mit.edu/projects/194421263/ . La podeu enviar per correu, accedir desde la web d'aula o de youtube (a la descripció del vídeo).
  • Un cop comencin a programar, que vagin provant el funcionament cada cop que afegeixin un nou bloc.
  • Si un alumne acaba, pot ajudar als companys, o bé podeu convidar-lo a millorar el seu projecte amb les propostes del Què més puc fer?
  • Acabeu la sessió fent una passejada per l'aula, de forma que puguin veure els treball dels seus companys.
  • Convideu-los a provar-ho també a casa seva, amb l'ajut dels pares.
  • Podeu desar alguns dels projectes amb Fitxer>Desa al teu ordinador.