Fruits Ninja

El videojoc Fruit Ninja, creat per l'empressa Halfbrick és un dels més populars per a mòbils i tablets, ja que aprofita fantàsticament la pantalla tàctil dels dispositius. Nosaltres en farem una versió per a Scratch que utilitzarà el ratolí, però amb poca feina més, el podrem transformar en un joc controlat pel nostre propi cos.

El Joc 



Veure el joc a la web d'Scratch

 

Com es fa?




Què necessites?


Per a la realització de la versió bàsica del jocs només necessitaràs un personatge, una fruita:
  • Tindrà dues disfresses, la fruita sencera i la fruita tallada. Per tal que apareguin moltes fruites una darrera l'altre, utilitzarem clons
  • Si la fruita és tocada, canviarà a la disfressa a tallada i ens donarà punts.Utilitzarem sensors de contacte.
  • Sortirà disparada del la part inferior de la pantalla, descrivint una paràbola. Per al moviment de la fruita treballarem amb variables locals.
La part més complicada del joc és el moviment de la fruita, ja que descriu una paràbola (els físics en dirien tir parabòlic). Per a realitzar-lo necessitarem tres variables locals, és a dir, que afecten només a aquell clon en concret. La velocitat horitzontal i el gir són moviments força senzills de descriure, ja que un cop seleccionat el valor a l'atzar (variable a l'atzar), simplement l'apliquem al bloc corresponent (suma a x o gira).

Però veureu que a la velocitat vertical inicial, un cop triada a l'atzar, li anem restant successivament una constant (un nombre que no varia). Aquesta constant és la gravetat, i és la força que fa que tot caigui. A la següent imatge, teniu comentats els blocs.


Quan tinguem el programa de la fruita ben polit el passarem als altres personatges (els altres tipus de fruita). 

Què més puc fer?

  • Millorarà l'efecte quan es talla la fruita: afegeix efectes de pixelació, transparència...
  • Afegir una bomba (o un donut, com en l'exemple) que resti punts.
  • Fer una pantalla de presentació del joc i una pantalla de Game Over.
  • Afegir més efectes sonors.
  • Afegir un objecte (ganivet, espasa) que es mogui amb el ratolí, o crear un deixant (rastre) quan es mogui el ratolí (com en l'exemple).

Vídeo

Tal i com hem creat el joc, és molt fàcil transformar-lo en un joc controlat per vídeo. Si tens una webcam (molts portàtils ja la porten incorporada) pots provar aquesta versió

L'únic que cal fer és activar el vídeo, i substituir el sensor de tocant ratolí pel sensor de moviment de vídeo.


Igual que quan treballem amb el micro, rebrem un missatge de seguretat de Flash. Hem de contestar Allow (Permet).



Un cop hagis acabat el joc, no t'oblidis de compartir-lo i afegir-lo a l'estudi de Fruit Ninja. Allà pots veure altres exemples i comentar-los.

https://scratch.mit.edu/studios/1250482/

Dedicat als meus petits amics Scratchers de Menorca i per a @SaXaranga. Moltes Gràcies!
Publica un comentari a l'entrada