Invasió d'Asteroides

Els típics jocs de matamarcians són jocs de shoot 'em up. Dins d'aquesta categoria trobem jocs com l'Space Invaders o Asteroids. El joc que presentem aquí és una barreja dels dos anteriors i pot servir com a base per a desenvolupar-los amb petits canvis.

El Joc

Veure el joc a la Web d'Scratch


Com es fa?


Què necessites?
Per a la realització del joc necessites:
  • Una nau, que es mourà a dreta i esquerra.
  • Un projectil, que clonarem per a obtenir tants com necessitem. Farem que vagi sempre enganxat a la nau, i que es dispari amb una pulsació de tecla. Utilitzarem sensors per detectar quan arriba a dalt de tot.
  • Un asteroide, que també clonarem per a que n'apareguin molts. Apareixeran i es mouran a l'atzar i utilitzarem sensors per detectar quan han estat tocats per la bala, i quan arriben a baix de tot.
  • Definirem també una variable per controlar els punts.
Com veus, fem un ús intensiu de la clonació o còpia de personatges. Per a clonar personatges, creem còpies d'ell mateix, i programem que han de fer un cop s'han creat. Un cop han acabat la feina, eliminem les còpies creades.


Què més puc fer?
  • Crea una presentació pel joc, on s'expliqui la història del planeta i de l'heroi que pilota la nau.
  • Afegeix efectes de so: projectil, col·lisions, música de fons...
  • Afegeix diversos nivells: més asteroides, més velocitat...
  • Afegeix un comptador de temps, de forma que si obtenim tants punts en tants minuts, hem guanyat el joc.
  • Crea una opció per desplegar un escut protector, que duri uns segons, durant els quals la nau està protegida.
Un cop hagis acabat el joc, no t'oblidis de compartir-lo i afegir-lo a l'estudi de Invasió d'Asteroides. Allà pots veure altres exemples i comentar-los.



10 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola, jo soc la Salma i m'agradaria fer aquest joc pero a part de l'univers que un nen es te queescapar amb la pilota de futbol.

Anònim ha dit...

Hola, jo sóc la Claudia i m'agradaria fer el Joc D'invasió d'astaroides perquè m'agradan molt aquets jocs de l'univers.

Unknown ha dit...

Hola, jo só el Marc i m'agradaria fer aquest joc perquè m'agrada destruir coses.

Anònim ha dit...

Hola sóc a Júlia i m'agradaria fer el joc d'Invasió Asteroides i faré un jugador de fútbol que xuta una pilota.

Anònim ha dit...

Hola jo fare aquest joc pero en bens de naus espacials amb ocells o objectes podrits....

Anònim ha dit...

Hola em dic Aiman i faré un joc que es titula la Invasió d'Asteroides.

Anònim ha dit...

Hola, jo sóc l'Antonio i m'agradaria fer aquest joc perquè em sembla bastant original!!

Anònim ha dit...

Hola. jo sóc la Clàudia i m'agradaria molt fer aquest joc, el trobo molt original i tinc pensat que caiguin coses del cel com per exemple aranyes, momies, fantasmes...

Anònim ha dit...

Jo fare aquest joc perque m'agrada molt el espai i els coets, i el millorare fen que les bales vagin mes ràpid.

Anònim ha dit...

hola, jo fare el joc igual sols que canviant els personatges.