Laberint

En aquest laberint un tauró ha d'atrapar un peixet, però tu pots triar els personatges que vulguis i crear-ne un escenari a mida.



Mou el tauró amb els cursors, i menja't el peixet.
Veure el projecte a la Web d'Scratch


Necessitaràs
Has de crear dos animacions, un escenari i una variable:
  • Un tauró que serà el personatge que es mogui i porti el pes del programa.
  • Un peixet amb dos vestits: peixet i raspa. Quan el tauró l'atrapi, canviarem el vestit, i semblarà que se l'ha menjat.
  • L'escenari portarà un fons i un laberint, dibuixat en un color ben llampant (per exemple, el vermell). Aquest color és que ajudarà al sensor a detectar quan el tauró toca la paret.
  • La variable marcador anirà indicant quantes vegades el tauró toca la paret del laberint.
Programa pel tauró

Fixa't que per saber si el tauró toca la paret del laberint fem servir una repetició amb un condicional Per sembre si. El sensor és el color de la paret del laberint. El moviment no té res de massa difícil.



Programa pel peixet
Aquí tornem a fer servir Per sempre si, per detectar si el tauró l'ha atrapat.




Què més puc fer?
  • Afegeix efectes de so al programa o música de fons.
  • Fes que en arribar a 5, el comptador aturi el joc i digui "has perdut".
  • Millora els gràfics (animacions, escenari...). Pots crear més d'un laberint, i un sistema per canviar-los.
  • Afegeix un comptador de temps.
Publica un comentari a l'entrada