Programació: atzar

Definició

Un nombre a l'atzar és un nombre triat a sort. En els jocs, utilitzem molt l'atzar per fer-los més divertits: un personatge pot aparèixer a qualsevol lloc, una pilota pot rebotar aleatòriament...


Com crear atzar a l'Scratch

Trobaràs el bloc corresponent a la secció d'operadors. Fixa't que li hem de donar dues dades, el valor mínim i el valor màxim.  Si li fas doble clic al bloc, veuràs com ens torna un nombre al atzar entre les dues dades.

Veiem que el bloc d'atzar té les vores arrodonides, i no té cap pestanya per encaixar en d'altres bloc, això vol dir que només el podrem col·locar com un paràmetre (una dada) dins d'altres blocs, però mai podrà anar ell tot sol.


Exemples

En aquest exemple, Scratch anirà dient números a l'atzar entre 1 i 10.





En aquest altre exemple, en clicar l'Scracth, saltarà a qualsevol altre lloc de l'escenari a l'atzar. Els límits de l'escenari van des de -240 (esquerra) fins a 240 (dreta) i des de -180 (a baix) fins a 180 (a dalt).

Publica un comentari a l'entrada