La metodologia del projecte parteix de la idea (imagina) que volem portar a terme*.
Després venen la planificació, el desenvolupament i l'experimentació (crea i experimenta), un procés dinàmic, en el que l'alumne es formula preguntes, planifica i identifica processos i possibles dificultats, transfereix coneixements previs, cerca informació, realitza proves d'assaig-error, posa en comú problemes i solucions amb els companys...
Un cop acabat el projecte, es tracta de que el donem a conèixer (comparteix), bé sigui simplement ensenyant-lo als nostres companys o publicant-lo a la web, i acaba amb la reflexió (reflexiona) sobre l'assoliment de l'objectiu inicial, però també sobre el procés seguit, sobre el què hem aprés...
Com veieu, l'objectiu no és aprendre a programar, sinó aprendre a pensar, tot potenciant la creativitat!
Per tot això, ens proposem:
- Que els alumnes es proposin una fita abastable (l'elaboració d'un joc concret) i que l'assoleixin.
- Fomentar el pensament creatiu, pràctic i cooperatiu.
- Afavorir entorns on l'assaig-error fa possible arribar a solucions, i descobrir que aquestes poden no ser úniques.
- Fomentar la creativitat, la cooperació i la interacció entre els alumnes.
- Introduir de forma lúdica als alumnes en conceptes senzills de programació.
- Fer dels nens/nenes usuaris actius del món dels jocs, i per tant, més crítics.
* En aquest cas concret, la idea és la creació i la millorar d'un joc concrets, però es pot aplicar el mateix esquema que per a la la creació d'un projecte totalment lliure.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada